Sleep Cycle anställer HR-chef och utökar ledningsgruppen
november 24, 2021, 08:30
Sleep Cycle har anställt Cecilia Mikkov som Chief Human Resources Officer (”CHRO”) och medlem av ledningsgruppen med start i december. Cecilia har lång erfarenhet som ledare och ansvarig för frågor som personal, rekrytering och organisationsutveckling i svenska och internationella organisationer. Cecilia har en examen i personalvetenskap och kommer närmast från en tjänst inom HR Center of Excellence på NetEnt.

Som del Sleep Cycles tillväxtplan har investeringarna i produktutveckling och fler medarbetare ökat. Sleep Cycle kommer att fortsätta växa organisationen för att ta vara på de stora möjligheter som finns på marknaden för att hjälpa människor till bättre sömn. Av denna anledning utökas ledningsgruppen med en ansvarig för rekrytering- och personalfrågor. Anställningen av en CHRO är ett viktigt steg i att säkerställa att organisationen kan möta de målsättningar Sleep Cycle har satt.

Sleep Cycles VD Carl Johan Hederoth kommenterar:

”Jag är väldigt glad över att ha rekryterat Cecilia till rollen som CHRO och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med henne i ledningsgruppen. Cecilia har gedigen erfarenhet av att bygga och utveckla teknikbolag som kommer att vara värdefullt i Sleep Cycles fortsatta tillväxtresa.”

För mer information se www.sleepcycle.com eller kontakta: