Sleep Cycle rekryterar professor Mike Gradisar till Head of Sleep Science
maj 13, 2022, 08:30
Göteborg, Sverige - 13 maj 2022 - Sleep Cycle, den ledande plattformen för sömnanalys, har utsett professor Mike Gradisar till Head of Sleep Science. Professor Gradisar har sedan tidigare haft ett samarbete med Sleep Cycle, ett samarbete som fördjupas i och med den nya rollen där han kommer ingå i Sleep Cycles produktutvecklingsteam.

Som head of Sleep Science kommer professor Gradisar spela en viktig roll i att utveckla nästa generations sömn- och hälsoprodukter och bidra med sin kliniska expertis för Sleep Cycles kommande sömnkurser och program.

"Mikes oumbärliga kunskaper inom sömnvetenskap och expertis om sömn kommer att betyda mycket för Sleep Cycles framtida planer på att samarbeta med fler företag inom hälso- och friskvårdssektorn." säger Carl Johan Hederoth, vd på Sleep Cycle.

Marknadsutvecklingen av företag som investerar i sina anställdas hälsa och välbefinnande fortsätter att växa. Rekryteringen av professor Gradisar befäster Sleep Cycles engagemang att växa inom B2B och är ett naturligt steg i Sleep Cycles utveckling av teknologi för sömn och hälsa. Sleep Cycles uppdrag är att förbättra människors hälsa genom bättre sömn och professor Gradisars väsentliga erfarenhet inom detta område ger rätt förutsättningar för att nå detta mål.

"Under de senaste åren har jag drivits av viljan att hjälpa fler människor att sova bättre. Med Sleep Cycles miljontals aktiva användare känner jag att jag är närmare detta mål än någonsin tidigare." säger professor Mike Gradisar.

Professor Gradisar är baserad i Adelaide, Australien och har arbetat med sömn sedan 1998. Under denna tid har han genomfört kliniskt arbete, behandlat sömnstörningar i ett åldersspann som sträcker sig från spädbarn till vuxna och har lett flera forskningsprojekt och bidragit till över 125 vetenskapliga studier om sömn. Professor Gradisar har föreläst på forskarnivå och anlitas ofta som föreläsare vid vetenskapliga konferenser och sömnworkshops för vårdpersonal.

För mer information, besök www.sleepcycle.com eller kontakta:

CFO och head of Investor Relations

Med miljoner dagliga aktiva användare och över två miljarder nätter analyserade i fler än 150 länder är Sleep Cycle den ledande appen för sömnanalys och en av de mest använda tjänsterna för förbättring av sömnhälsa världen över. Sleep Cycles uppdrag är att förbättra den globala hälsan genom att få människor världen över att sova bättre. Sedan lansering 2009 har Sleep Cycle hjälpt miljoner människor förstå sina sömnvanor och förbättra sin sömn. Mobilappen hjälper användare somna lättare, läser av och analyserar sömnen under natten, väcker användaren i lätt sömnfas och ger insikt i hur sömnkvalitet på bästa sätt förbättras. Sleep Cycle (www.sleepcycle.com) är en av världens mest omfattande källor för sömnstatistik och bidrar till sömnforskning och rapportering över hela världen. Sleep Cycle är noterat på Nasdaq Stockholm under tickern SLEEP.