Styrelsen utvärderar erbjudandet från Velvet Cichlid
december 19, 2022, 11:10
Göteborg, Sverige — 19 december 2022. Velvet Cichlid AB[1] (”Budgivaren”), ett bolag kontrollerat av ett konsortium bestående av GLA Invest SA, MCGA AB, h265 AB samt Petter Wallin, har idag offentliggjort ett uppköpserbjudande till aktieägarna i Sleep Cycle AB (publ) (“Sleep Cycle”) att överlåta samtliga aktier i Sleep Cycle till Budgivaren mot ett kontant vederlag om 42,50 kronor per aktie (“Erbjudandet”).

Acceptfristen för Erbjudandet förväntas inledas omkring den 20 december 2022 och avslutas omkring den 31 januari 2023, med förbehåll för eventuella förlängningar. Styrelsen kommer nu att utvärdera Erbjudandet och offentliggöra sin uppfattning om Erbjudandet senast två veckor före acceptfristens utgång.

Styrelsens ordförande, Lars Berg, kommer på grund av intressekonflikt inte delta i styrelsens handläggning av eller beslut i frågor som är relaterade till Erbjudandet.

Styrelsen har utsett SEB Corporate Finance till finansiell rådgivare och Mannheimer Swartling till legal rådgivare i samband med Erbjudandet.

För mer information kontakta:
Anne Broeng
Styrelseledamot och ordförande i budkommittén

Med miljoner dagliga aktiva användare och över två miljarder nätter analyserade i fler än 150 länder är Sleep Cycle den ledande appen för sömnanalys och en av de mest använda tjänsterna för förbättring av sömnhälsa världen över. Sleep Cycles uppdrag är att förbättra den globala hälsan genom att få människor världen över att sova bättre. Sedan lansering 2009 har Sleep Cycle hjälpt miljoner människor förstå sina sömnvanor och förbättra sin sömn. Mobilappen hjälper användare somna lättare, läser av och analyserar sömnen under natten, väcker användaren i lätt sömnfas och ger insikt i hur sömnkvalitet på bästa sätt förbättras. Sleep Cycle (www.sleepcycle.com) är en av världens mest omfattande källor för sömnstatistik och bidrar till sömnforskning och rapportering över hela världen. Sleep Cycle är noterat på Nasdaq Stockholm under tickern SLEEP med huvudkontor i Göteborg.

[1] Under namnändring från Goldcup 32046 AB.