Sleep Cycles valberedning föreslår Hans Skruvfors som ny styrelseledamot
mars 11, 2024, 10:00
Göteborg 11 mars 2024 - Valberedningen föreslår att Hans Skruvfors väljs in som ny ledamot i Sleep Cycle AB:s styrelse vid årsstämman den 11 april 2024. Förslaget markerar ytterligare ett strategiskt drag i arbetet med att stärka bolagets kommersiella ambitioner.

Hans Skruvfors har 20 års erfarenhet från ledande positioner inom globala konsument- och tech-bolag. Han är för närvarande VD för Foodora (SE, DK, NO, FI), och under hans ledning har företaget uppnått lönsam tillväxt på den nordiska marknaden. Vidare sitter Hans i styrelsen för Volumental.

"Jag är mycket glad över att valberedningen har föreslagit att Hans ska väljas in i Sleep Cycles styrelse. Hans enastående bakgrund inom teknik och konsumentvarumärken, samt hans imponerande meritlista från tillväxtbolag kombinerat med styrelseerfarenhet, skulle förse styrelsen med värdefulla insikter. Hans skulle också vara en värdefull tillgång när det gäller att förverkliga Sleep Cycles nya tillväxtstrategi", säger Anne Broeng, styrelseordförande, Sleep Cycle.

Efter mer än tre års tjänstgöring i styrelsen har ledamöterna Olof Nilsson och Rasmus Järborg informerat valberedningen att de inte kommer att ställa upp för omval.

"Jag vill framföra vårt tack till Olof och Rasmus för deras insatser i styrelsen – inte minst under vår börsintroduktion och vid utnämningen av en ny VD", avslutar Anne Broeng.

Mer information om årsstämman kommer att publiceras i ett kommande pressmeddelande.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Sundberg, ordförande för valberedningen

Med miljoner dagliga aktiva användare och över två miljarder nätter analyserade i fler än 150 länder är Sleep Cycle den ledande appen för sömnmonitorering och en av de mest använda tjänsterna för förbättring av sömnhälsa världen över. Sleep Cycles uppdrag är att förbättra den globala hälsan genom att få människor världen över att sova bättre. Sedan lansering 2009 har Sleep Cycle hjälpt miljoner människor förstå sina sömnvanor och förbättra sin sömn. Mobilapplikationen hjälper användare somna lättare, läser av och analyserar sömnen under natten, väcker användaren i lätt sömnfas och ger insikt i hur sömnkvalitet på bästa sätt förbättras. Sleep Cycle är en av världens mest omfattande källor för sömnstatistik och bidrar till sömnforskning och rapportering över hela världen. Sleep Cycle är noterat på Nasdaq Stockholm under tickern SLEEP och har sitt huvudkontor i Göteborg, Sverige.