Sleep Cycle utser ny CPO och tillkännager startdatum för CCO; Petter Höglander och Peter Alsterberg tillträder i april
april 8, 2024, 17:00
Göteborg, 8 April, 2024. Sleep Cycle AB (publ), en global ledare inom AI-driven sömnanalys, tillkännager idag utnämningen av Petter Höglander till Chief Product Officer (CPO), med startdatum 15 april. Som tidigare meddelats tillträder Peter Alsterberg som Chief Commercial Officer (CCO) i Q2, startdatum nu satt till 8 april.

Petter Höglander har lång erfarenhet av att driva tillväxt för prenumerationsbaserade produktföretag inom B2C och efter ett flertal centrala roller på företag som Teemyco, Epidemic Sound, Record Union, Viaplay och MTG har han en gedigen meritlista.

- Att få Petter och Peter på plats i vårt team utgör en viktig milstolpe i vår tillväxtstrategi. Petters imponerande resa, inklusive avgörande roller i att leda företag till enhörningsstatus, visar prov på hans förmåga att driva framgångsrika produkter i kombination med ett kommersiellt kunnande. Peters internationella erfarenhet, tillsammans med omfattande kunskap om digitala produkter och tjänster, kommer att vara avgörande framöver”, säger Erik Jivmark, VD för Sleep Cycle.

Peter Alsterberg, med över 20 års erfarenhet av management- och strategirådgivning inom olika branscher och globala marknader, tillför en djup förståelse av digitala produkter och tjänster till Sleep Cycle. Hans roll som CCO kommer att fokusera på att driva partnerskap och att utforska nya intäktsströmmar för att effektivt utnyttja Sleep Cycles data och plattform.

- Rekryteringen av Petter och Peter understryker vårt engagemang för att leverera värde till våra användare och investerare. Deras ledarskap kommer att vara avgörande för att förverkliga vår strategi och leverera på uppsatta mål, avslutar Erik Jivmark.

För mer information, vänligen kontakta:

Erik Jivmark | VD

Per Andersson | CFO